Mr Emcee: EMCEE

12 Mac 2012

EMCEE




Indahnya cinta
diri kian teruja
membilang bilah waktu
tanpa jemu
hadirlah segera
detik bermakna.
Tuhan, restuilah cinta hamba
hingga ke hujung usia. 

II

Alhamdulillah, saya kembali lagi mengacarakan Majlis Resepsi Perkahwian di Dewan Besar Tun Rahah, Jalan Bukit Bintang, Kuala Lumpur.

Seperti biasa saya sentiasa teruja mengacarakannya, apatah lagi kalau majlis berprotokol.  Seperti yang dijanjikan, saya hadir pada majlis raptai sehari sebelum majlis sebenar dilangsungkan.

Pertama kali bersua muka dengan pengantin dan keluarganya, kemesraan sudah mula terasa.  Setelah berbincang tentang aturcara  dengan tuan rumah majlis, YBhg Prof Dato Dr Haji Hassan, kami pun setuju raptai dimulakan. 

Apa pun, saya minta izin pengantin perempuan, Aqilah untuk gunakan skrip saya, meskipun Aqilah turut menyediakannya.

Benar terkaan saya.  Dari senarai tetamu yang diberikan, saya dikehendakki mengacarakan majlis ini secara berprotokol.  Ramai tetamu kehormat yang hadir, antaranya YB Tan Sri Abu Zahar Ujang, Yang Di Pertua Dewan Negara Malaysia.  Alahai, saya kian teruja!


Komen
0 Komen

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mr Emcee Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign