Mr Emcee: Majlis Resepsi Perkahwinan

09 Mei 2011

Majlis Resepsi Perkahwinan


Majlis Resepsi

EFFIL IZHAM BIN DATUK AHMAD PADZLI
dengan
NUR IZZATI BINTI A WAHAB


7 Mei 2011

3 Jamadilakhir 1432H (Sabtu)

Grand Ballroom

Hotel Concorde
Shah Alam

Selangor Darul Ehsan


Merisik sudah bertunang sudah
Sempurna sudah segala adat
Janji diikat kata bermadah
Moga berkekalan ke akhir hayat.

Seawal 8.30 malam, Grand Ballroom, Hotel Concorde Shah Alam hampir dipenuhi para jemputan. Penanggah begitu sibuk mempersilakan tetamu mengambil tempat. Dengan diiringi bunyian gamelan majlis dimulakan dengan ketibaan tetamu kehormat masuk ke dalam dewan seraya mengambil tempat di meja santapan utama.

Sejurus kemudian, pasangan raja sehari mencemar duli menuju ke singgahsana pelamin tersergam indah. Aroma kuntuman segar dan mekar mawar kekuning-kuningan begitu menceriakan suasana di malam sejuta bahagia Effil dan Izzati.

Selepas bacaan doa oleh Ustaz Haji Abu Bakar Sairi, Masjid Negeri Selangor, Shah Alam, majlis diteruskan dengan upacara merenjis di kalangan tetamu kehormat. Jamuan makan menyusul kemudian diikuti ucapan sekalung budi oleh ayahanda pengantin lelaki, YBhg Datuk Ahmad Padzli. Begitu terkesan dan berkesan ucapan yang disampaikan diselang seli dengan pantun dan gurindam. Orang lama katakan!

Majlis diakhiri dengan pasangan mempelai bertemu sua dengan para jemputan di pintu utama dewan selepas berakhirnya upacara memotong kek perkahwinan sebagai simbol termeterinya ikatan antara dua hati, Effil dan Izzati.

Kalau keris biar bersepuh
Ronakan emas secantik warna
Beranak bercucu jangan mengeluh
Kurniaan Allah harta berharga.









Komen
0 Komen

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mr Emcee Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign